Zespół Szkół Nr 5 im. Maksymiliana Tytusa Hubera reprezentowany przez Dyrektora
Zespołu, ul. Ogrodowa 2a, 58-306 Wałbrzych, kontakt tel. 74/846-74-74;
adres poczty e-mail: szkola@zs5.mail.pl
Deklaracja dostępności
Zespół Szkół Nr 5 im. Maksymiliana Tytusa Hubera reprezentowany przez Dyrektora Zespołu, ul. Ogrodowa 2a, 58-306 Wałbrzych, kontakt tel. 74/846-74-74; adres poczty e-mail: szkola@zs5.mail.pl zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bip.zs5.walbrzych.pl/
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
· Data publikacji strony internetowej: 2020-09-29
· Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-29
· Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-23
· Oświadczenie zaktualizowano dnia: 2025-01-10
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Test - European Internet Inclusion Initiative
https://validator.utilitia.pl z których wynika, że strona internetowa
https://bip.zs5.walbrzych.pl/ nie spełnia w pełni wymagań ww. ustawy. Wynik testu 5/10.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
1) dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne,
2) serwis może zawierć dokumenty PDF, które powstały w wyniku skanowania obrazów,
3) tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy,
4) elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności,
5) możemy napotkać ogłoszenia w formacie jpg,
6) pliki PDF, DOC, DOCX, XLS itp., redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,
7) nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR,
8) niewidoczne zmiany wielkości czcionki oraz kontrastu za pomocą standardowych elementów wyboru (przyciski) przy wyświetlaniu zawartości bez elementów graficznych,
9) brak na stronie komunikatów audiowizualnych.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Dostępna jest wersja dla osób słabowidzących, która umożliwia:
1) powiększenie, pomniejszenie liter,
2) strona posiada możliwość uruchomienia podwyższonego kontrastu, wersję kontrastową, uruchamianą przyciskiem w górnej prawej części strony w menu dostępności,
3) występują podświetlane linki,
4) zwiększenie odstępów między wierszami,
5) mapa strony znajduje się w dolnej lewej części serwisu,
6) menu strony umieszczone zostało po lewej stronie serwisu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest powołany koordynator ds. dostępności Pan Tomasz Więckowski, adres poczty e-mail: tomasz.wieckowski@synergiaconsulting.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (+48) 693 337 954, tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności lub skargi na brak dostępności.
Każdy ma prawo:
1) zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
2) zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
3) wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
1) dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie, wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Wzór wniosku lub skargi można pobrać ze strony jednostki https://zs5.walbrzych.pl/informacja-dla-osob-niepelnosprawnych.html zakładka informacja dla osób niepełnosprawnych
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wejście główne do budynku Zespołu Szkół zlokalizowane jest od ul. Ogrodowa 2a w Wałbrzychu. Wejście nie jest dostępne w pełni dla osób niepełnosprawnych ruchowo, występują bariery architektoniczne w postaci progu około 15 cm., brak podjazdu dla wózków.
Opis dostępności wejścia do budynku
Przed wejściem głównym, zamontowano dzwonek przywołujący pracownika Zespołu Szkół do drzwi wejściowych w sytuacji kiedy osoba z niepełnosprawnością uniemożliwiającą jej bezpieczne wejście do budynku chce skontaktować się z administracją szkoły. Przywołanie pracownika stanowi o dostępności alternatywnej, dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Drzwi wejścia głównego są szerokie i umożliwiają swobodne wejście do budynku, brak dodatkowych barier architektonicznych.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Drzwi wewnętrzne mają standardową szerokość futryny ok. 90 cm. szerokości, klamki umieszczone są na standardowej wysokości ok. 113 cm wysokości od posadzki, kształt klamki tradycyjny – podłużny ukierunkowany w lewą stronę, brak kontrastu klamki, brak informacji głosowej. Drzwi są oznaczone cyframi arabskimi, cyfry nie są wypukłe.
Pomieszczenia nie zostały wyposażone w systemy informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. W holu głównym na parterze budynku znajduje się wykaz informacji w zakresie poruszania się po budynku. Pomieszczenia administracji Zespołu Szkół znajdują się na parterze budynku. W tej części szkoły znajduję się toaleta dla osób niepełnosprawnych. Brak oznaczeń w alfabecie Braille’a.
Na wyższe piętra budynku prowadzą schody, wejścia nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo, brak windy.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsce parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Osoby niepełnosprawne mogą korzystać z parkingu przeznaczonego dla pracowników szkoły.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym
Istnieje możliwość wstępu do wszystkich pomieszczeń jednostki z psem asystującym bądź psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy przy pomocy tzw. asystenta. Asystentem może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną.
Zadaniem asystenta jest pomoc w załatwieniu spraw. Z pomocy asystenta osoba uprawniona nie może skorzystać w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej. Zespół Szkół może zapewnić dostęp do świadczenia usług tłumacza języka migowego. W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza konieczne jest powiadomienie o takiej potrzebie, co najmniej 7 dni roboczych przed planowanym terminem wizyty w Szkole, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy: imię i nazwisko osoby uprawnionej, propozycję terminu, wskazanie metody komunikowania się, krótki opis sprawy do załatwienia w Szkole, adres kontaktu zwrotnego, na który zostanie przesłana informacja z potwierdzeniem spotkania. Zgłoszenia można dokonać w jednej ze wskazanych form: pisemnie, za pomocą faksu, e-maila, przy pomocy osoby trzeciej, ze wskazaniem metody komunikowania się na adres jednostki, bezpośrednio do wyznaczonego koordynatora do spraw dostępności lub za pośrednictwem tłumacza jeżyka migowego dostępnego po uprzednim umówionym terminie.
Po dokonaniu zgłoszenia, uzgodniony zostanie ze zgłaszającym, dogodny termin realizacji świadczenia. Zgłoszenie składane przez osobę uprawnioną po rejestracji w sekretariacie, przekazywane jest do wyznaczonego koordynatora do spraw dostępności, który po uzgodnieniu terminu z osobom posługującą się językiem migowym, zawiadamia zgłaszającego o terminie i sposobie załatwienia sprawy. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia we wskazanym lub uzgodnionym z uprawnionym terminie, zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wskazując możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji pomocy.
Informacje dodatkowe
Zespół Szkół nie oferuje osobnych aplikacji mobilnych.